Merginos pro duris, o mes - prie idėjų!
|
Emilis Markulis (kairėje) ir Tautvydas Milaknis (Alisos Petrovaitės nuotrauka)
Susipažinome jau pirmais studijų metais. Abu (Emilis Markulis ir Tautvydas Milaknis) buvome išrinkti savo grupių seniūnais. Per fakulteto renginį pradėjome bendrauti ir pastebėjome, kad požiūris į gyvenimą sutampa. Tais pačiais metais, 2009-aisiais, kilo sumanymas, kaip išnaudoti socialinį tinklą ir vartotojams pranešti apie Lietuvoje vykstančias akcijas. Vis dėlto verslas užgeso net neįsuktas. Klaida, kaip manome dabar, buvo užsispyrimo trūkumas.
Dabar geriausi idėjų vakarai gimsta mūsų merginoms išeinant iš namų, o mums susirenkant prie kompiuterio ir partizaninės rinkodaros knygos. Sėdime iki išnaktų ir svarstome, kaip uždirbti milijoną. Suprantame, kad gyvenimas duos tiek, kiek norėsi pasiimti. Esame ekonomistai, todėl skaičiuoti pinigus mėgstame. Praėjus porai metų po nesėkmės mums gimė nauja mintis. Kaip ją plėtojome?
Aš (E. Markulis) 2011-ųjų vasarą dirbau „Senukų“ prekybos centre. Norėjau dirbti ten, kur moka nedaug, o darbas tikrai buvo nelengvas. Mėginau tą vasarą susirasti papildomų darbų – tai būtų leidę darbo grafiką susidėlioti pačiam. Deja, neradau, kad kam reikėtų pagalbos. Stebėjausi: nejaugi dauguma žmonių visus darbus atlieka patys? Negalėjau tuo patikėti. Vieną vakarą naršydamas internetiniame aukcione pamaniau, kaip būtų patogu, jei būtų galimybė daryti statymus darbo pasiūlymams (pats turėčiau papildomo darbo). Taigi atlygis priklausytų nuo to, kaip kandidatui reikia darbo ir kokia jo patirtis.
Kilus šiai idėjai suvokiau, kad be IT neišsiversiu, tad nusprendžiau kreiptis į šią sritį išmanantį Tautvydą. Tada abu pradėjome galvoti, kaip sukurti aukcioną, kur žmonėms būtų suteikta galimybė siūlyti vis mažesnę kainą už darbo skelbimą. Manėme, kad užteks tik aukciono su pakeistu algoritmu (statoma ne didesnė kaina už pradinę, bet mažesnė), tačiau klydome. Pradėję generuoti idėją supratome, kad viskas kur kas sudėtingiau. Sistema leidžia vartotojams siūlyti mažesnę kainą už pradinę, bet nebūtinai mažesnę už naujausią vartotojo statymą (darbdavys gali išsirinkti nebūtinai mažiausią kainą pasiūliusį, bet atsižvelgti ir į darbuotoją, jo reitingą).
Tik išgryninę idėją suvokėme, kad mūsų projektui, jei norime jį pritaikyti ir kad vartotojams nekiltų nepatogumų, reikia dar vieno komandos nario. Būtinas programuotojas. Jis ir pavertė mūsų fantaziją realybe. Darbuodamiesi susirūpinome svetainės dizainu. Knygoje perskaitėme, kad negalima pasitikėti vien savo gebėjimais, todėl nusprendėme pasitarti su specialistu. Jau turėjome logotipą (jis mums beprotiškai patiko), tačiau, kai parodėme dizainerei, ji pasakė: „Leiskite, gal aš jums naują sukursiu...“
Dabar suvokiame, kad detalės, smulkmenos išties daug lemia. Nuosekliai plėtojamą projektą pradėjome traukti į dienos šviesą. Dalyvavome rinkodaros konkurse, pažįstamiems pasakojome apie savo idėją, klausėme jų nuomonės, nevengėme kritikos. Tai leido mums dar geriau formuoti viziją.
Visas idėjas stengiamės pritaikyti vartotojams, toks išsikeltas tikslas yra ir šį kartą – papildomo darbo skelbimų portale vartotojams skelbimo įkėlimas nieko nekainuoja.
Iš kur pinigai?
Kilus idėjai ir pasidomėjus, kokių lėšų reikės norint įgyvendinti savo sumanymą, plaukai pasišiaušė. IT paslaugos – išties brangios. Tautvydas rado labai gerų sprendimų, kaip galima nusipirkti sistemą pusvelčiui, tačiau reikėjo investuoti laiko, kad ji taptų tokia, kokios mums reikia. Šiuo metu didelių investicijų nėra. Lėšas surinkome paieškoję savo kojinėse (iš viso sukurti projektą kainavo apie 300 Lt). Aišku, neskaičiuojame begalės investuotų valandų. Džiaugiamės, kad dirbame komandoje vedami idėjos ir vildamiesi, jog vieną dieną būsime populiarūs internete.
Turbūt kilo klausimas, iš kur pinigai mums, jeigu portale paslaugos vartotojams yra nemokamos? Planuojame uždirbti iš reklamos, būti lyg „Google“, kuri vartotojams teikia nemokamas paslaugas.
Kodėl KASTUVAS.LT?
Žinojome, kad puslapio pavadinimo, tiksliai apibūdinančio mūsų paslaugą, nenusipirksime, tad reikėjo sukurti šį tą originalaus, tačiau išlaikant ryšį su idėja. Taip šovė mintis dėl kastuvo. Kastuvas asocijuojasi su darbu ir galimybe užsidirbti pinigų. Šis pavadinimas sulaukė daug kritikos, bet mes visus raminame ir aiškiname, kad sunkus darbas atneša didelius turtus.
Įsigijome ir kastuvą. Nusprendėme jį nuo šiol visados nešiotis į paskaitas partizaninės rinkodaros tikslais.
Baigti norėtume garsia citata: „Jei tiki, kad gali, vadinasi, tikrai gali.“ Stengiamės ja vadovautis ir linkime jums to paties. Kai dabar susimąstome, kad tam, jog turėtume projektą, iš esmės reikėjo investuoti tik daug laiko ir mokytis dirbti vienam su kitu, pasidaro keista, kad taip greitai pildosi idėjos. Mes tikime savo idėja. Jei tikėsite savąja, Jums irgi būtinai pasiseks.
|
Komentarai
Kategorijos
Daugiausia komentuojami
- Prostitucija: pramoga ar būdas užsidirbti?
- Pažintis dirbant Palangos bare lėmė verslo sėkmę
- Geidžiamiausių verslininkų indeksas
- Kaip gimė „Coca-Cola“ pavadinimas?
- Egzotinių kiaušinių verslas
- Laimi ne stipriausi ir ne protingiausi, o tie, kurie prisitaiko prie naujovių
- Malonaus skonio beieškant: kada kava skani tik su cukrumi?
- Nuostabios darbo sąlygos Silicio Slėnyje
- Didžiausios verslo aferos
- Kaip atskirti originalius kvepalus nuo klastotės?