Kokias klaidas dažniausiai daro pradedantieji verslininkai?
|
NUOMONĖS
Rūta Skyrienė, verslo asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė
Labai dažnai girdime verslininkus sakant, kad tu turi degti savo idėja ir tau pasiseks. Kad tau pasisektų, reikia daugiau nei tik idėjos ar energijos. Tau reikia PLANO. Daugelis pradedančiųjų mano, kad verslo planas – tik didžiųjų verslų reikalas. Kiekvienas verslas gauna naudos iš verslo plano, kad ir kokio dydžio jis būtų. Plano rengimo procesas išryškina veiklos prioritetus.
Be to, labai svarbu pažinti rinką, kurioje planuoji dirbti. Reikia išsiaiškinti, kas yra tavo klientai, konkurentai, kaip gali pasikeisti ši rinka ir pan. Dr. Kjellis A. Nordströmas, viešėdamas Vilniuje, pasakė: „Norint būti sėkmingam, reikia idėjos, naujovės ir turėti laikiną monopoliją. Nukopijuoti galima viską, bet svarbu sugebėti keistis ir prisitaikyti.
Taip jau yra, kad naujieji verslininkai dažnai mano, jog rinkodarai skirti lėšų nebūtina. Čia dar viena klaida. Rinkodara yra ateities pardavimai.
Dar viena klaida, kurią norėčiau paminėti, – manyti, kad viską gali padaryti pats. Pradedantysis verslininkas daro kelis darbus, dirba septynias dienas per savaitę. Reikia žiūrėti, ką pats gali profesionaliai atlikti, o ką galima skirti kitam, t. y. kokią paslaugą galima nusipirkti iš šalies. Na, o kai neišvengiamos klaidos bus padarytos, prisiminkite seną posakį: „Mokykis iš savo klaidų.“ Kažkur skaičiau, kad žmogus, nepasimokęs iš klaidų, yra pasmerktas vėl jas kartoti.
Benas Adomavičius, ISM „Executive School“ strateginio valdymo programos vadovas
Esminė klaida, kurią daro pradedantieji verslininkai, – ta, kad pradėdami verslą jie aklai kopijuoja kitus Lietuvoje ar užsienyje esančius verslus. Atidaryti dar vieną tokią pat kirpyklą, dar vieną tokią pat parduotuvėlę, kuri bus tik šiek tiek pigesnė, – puikus būdas apsiriboti ir užkirsti kelią galimybei augti. Žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą, būtent kopijavimas smarkiai riboja ir apsunkina įmonės plėtrą.
Nuo pat pradžių reikia kurti verslą taip, kad jis būtų pranašesnis už konkurentų. Kiekvienas naujas ir būsimas verslininkas turėtų sau atsakyti: kuo mano verslas bus geresnis už esamus ir kaip sukurti tokį pranašumą? Būtent verslo pradžioje tą daryti lengviau, nes nereikia keisti struktūros, procesų, žmonių.
Kiti svarbūs klausimai, į kuriuos reikia atsakyti prieš pradedant verslą:
1. Į kokius vartotojus planuoju orientuoti savo verslą?
2. Kokiais paslaugų (gaminių) aspektais mano verslas bus patrauklesnis klientams už jau esančius rinkoje? Ar šie aspektai svarbūs mano pasirinktai vartotojų grupei?
3. Ką įmonėje turėčiau daryti kitaip, kad sukurčiau ir pateikčiau šiuos unikalius pasiūlymus vartotojams?
4. Kas trukdys konkurentams daryti tą patį?
|
Komentarai
Kategorijos
Daugiausia komentuojami
- Prostitucija: pramoga ar būdas užsidirbti?
- Pažintis dirbant Palangos bare lėmė verslo sėkmę
- Geidžiamiausių verslininkų indeksas
- Kaip gimė „Coca-Cola“ pavadinimas?
- Egzotinių kiaušinių verslas
- Laimi ne stipriausi ir ne protingiausi, o tie, kurie prisitaiko prie naujovių
- Malonaus skonio beieškant: kada kava skani tik su cukrumi?
- Nuostabios darbo sąlygos Silicio Slėnyje
- Didžiausios verslo aferos
- Kaip atskirti originalius kvepalus nuo klastotės?