Verslo bestseleriai: ką skaito pasaulis?
|
Sakoma, kad tinkamu metu perskaityta gera knyga gali pakeisti gyvenimą. Ši taisyklė vargiai taikoma grožinei literatūrai, tačiau kalbai pasisukus apie verslą, investicijas bei rinkodarą ir didžiausių korporacijų lyderiai pripažįsta, kad dažnai geriausias patarėjas yra ne kas kitas, o knyga. Vadinasi, investavęs savaitgalį į 300 puslapių knygą verslininkas net tik viliasi gauti dukart tiek, bet ir yra įsitikinęs, jog tai vienintelė įmanoma pasekmė. Šiuolaikinis verslo magnatas Donaldas Trumpas ne tik dalijasi patirtimi leisdamas knygas, bet ir skaitymą laiko vienu savo verslo sėkmės rodiklių: „Aš perskaičiau dešimtis knygų apie Kiniją, pažinau jų kultūrą, išmokau suvokti jų mąstymą ir užsidirbau daug pinigų bedradarbiaudamas su Kinija.“
Lietuviai mokosi etiketo
Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, skaitytojus labiausiai domina finansų valdymo, buhalterijos, rinkodaros temomis parašytos knygos. Legendinis Sun Tzu „Karo menas“ vis dar graibstomas nuo lentynų, tačiau Lietuva iš visos Europos išsiskiria itin paklausiomis mikro ir makroekonomikos mokslinių sričių publikacijomis. Be to, leidyklos „Eugrimas“ duomenimis, daug dėmesio skiria lietuvio A.Lydekos knygai „Etiketas kiekvienam“. Tiesa, neatsiliekame nuo pasaulio ir vis dar noriai skaitome Malcolmo Gladwello knygas, perkame Donaldo Trumpo vieną po kito kepamus vadovus.
Knygyno „Pegasas“ paskelbtame 2011 m. spalio mėnesio perkamiausių knygų sąraše nesunku pastebėti „Minčių skaitymo meno“ ir „Jūsų pasąmonės galios“ tandemą, mokantį tinkamai formuluoti savo norus, tikslus ir beatodairiškai siekti jų. Ko gero, ryškiausias bruožas, išskiriantis lietuvius skaitytojus, – sparčiai kintantys poreikiai bei skaitomiausių knygų temų įvairovė.
Rusų skaitiniai – kišenėje
Vieno populiariausių Rusijoje virtualiųjų knygynų www.ozon.ru duomenimis, perkamiausios verslo knygos supažindina su sėkmės lydymų žmonių įpročiais, moko asmenybės tobulėjimo paslapčių, padeda suvokti savo gyvenimo tikslus. Šiuo metu itin populiarios istorijos apie kompanijos „Apple“ įkūrėją ir vadovą Steve‘ą Jobsą bei „Sony“ įkūrėją Masaru Ibuką. Nors HYPERLINK "http://www.alpinabook.ru/"www.alpinabook.ru pateikiamas populiariausiųjų sąrašas nežymiai skiriasi knygų autoriais, visgi išvada ta pati: rusams svarbu ne tik sužinoti, kaip pradėti verslą, bet ir tobulėti, gilinti savo žinias visą gyvenimą. Apžvelgus įvairių šaltinių pateikiamus duomenis, nesunku pastebėti, kad rusai mėgsta kišenines knygas, savotiškus patarėjus, kurių aiškiai nurodyta tema: „101 patarimas, kaip parašyti dalykinį laišką“, „101 patarimas oratoriui“ ar „101 patarimas bendravimui su klientais“.
Britams svarbus pavadinimas
Didžiosios Britanijos gyventojai su malonumu ir toliau skaito pasaulio turtuolių Richardo Bransono, Alano Sugaro, Duncano Bannatyne’o ir kitų biografijas. Garbingoje antroje vietoje puikuojasi šviečiamojo pobūdžio buhalterijos, lyderiavimo ir vadybos knygos. Vienas populiariausių autorių, kaip ir Amerikoje, yra Michaelas Lewisas.
Virtualiosios parduotuvės amazon.co.uk duomenimis, šiuo metu pati populiariausia verslo knyga yra S. Jobso biografija. Ji aplenkė net tokius autorius kaip M Lewisą ar M. Gladwellą. Nesunku pastebėti, kad britus itin traukia skambios antraštės ir intriguojantys knygų pavadinimai. Pavyzdžiui, „Pamišėlio atsiminimai“, ,,Gyvenk bet kur ir prisidėk prie naujųjų turtuolių“ ar „Kasos (kontrolės punkto) mergaitė“ aplenkia legendas ir patenka į skaitomiausių knygų dvidešimtuką.
Amerikiečiai siekia stabilumo
Amerikoje verslo knygos yra beprotiškai populiarios, nes vieną dieną tu esi tas, kuris skaito, o kitą – naujas herojus, nutvėręs verslo sėkmės paukštę. Ekonomikos krizei supurčius net ir galingiausios valstybės pamatus, pastebimos šiek tiek kitokios skaitymo tendencijos: prieš penkmetį skaitomiausių knygų sąrašuose puikavosi milijardierių biografijos bei sėkmingą verslą sukūrusių žmonių istorijos, o amerikiečiai naiviai tikėjo, kad perskaitę sėkmės lydimo verslininko gyvenimo istoriją ims mąstyti ir taip pat krautis turtus, o dabar vis dažniau imami kelti klausimai, kaip protingai leisti pinigus, kaip efektyviai susidėlioti šeimos biudžetą, kaip sėkmingai išvairuoti kompaniją iš finansinių turbulencijų. Pradėti naują verslą ir atkasti aukso gyslą darosi vis sunkiau, tad normalu, kad verslininkai ieško metodų, kaip uždirbti daugiau iš to, kas jau sukurta.
Laikraščio „The New York Times“ pateiktame skaitomiausių verslo knygų sąraše svarbiausios tampa šios idėjos: „Ko turėtų imtis moterys, kad gautų, ką uždirbo?“, „Kaip užsidirbti internete?“, „Kaip atsitiesti po finansinių nuostolių?“, „Kaip išnaudoti socialinius tinklalapius, kad pasiektum klientus?“
Vienos didžiausių Niujorko miesto leidyklų „McGraw-Hill“ vyr. klientų aptarnavimo specialistės Emos Newport pateiktame Rytų Europos verslo bestselerių sąraše daugiausia dėmesio skiriama vadybos, finansų ir investicijų temas gvildenančioms publikacijoms. „The New York Times“ duomenimis, M. Lewiso ir M. Gladwello knygos karaliauja daugelio skirtingais aspektais sudarytų pastarųjų šešių mėnesių skaitomiausių knygų sąrašų viršūnėse.
Australai domisi IT
Kengūrų ir amžinos vasaros šalyje Australijoje populiariausios verslo knygos ir skaitytojų poreikiai keičiasi mėnesiais. Štai 2011 m. vasarą buvo graibstomos knygos apie IT verslo galimybes, verslo pradžios strategijas bei atsitiesimo po nuosmukio perspektyvas, o atėjus rudeniui išpopuliarėjo knygos apie lyderiavimą ir karjeros galimybes. Nepaisant nuolatinės reitingų kaitos, skaitomiausių knygų sąrašuose jau kelerius metus iš eilės tvirtai laikosi R. Bransono, D. Trumpo, Harvardo universiteto, Seano Fitzpatricko ir M. Gladwello knygos. Vienas turtingiausių Australijos verslininkų Andrew Forrestas suvokdamas knygų naudą ne tik rašo knygas aktualiomis verslo temomis, bet ir 2009 m. Hale‘io mokykloje įkūrė novatorišką biblioteką, kuri 2010 m. laimėjo Australijos architektų instituto apdovanojimą už geriausią architektūrą.
Tarptautinių geriausių knygų apdovanojimų 2011 m. laureatai
Verslumas ir smulkusis verslas: Williamo S. Hettingerio ir Johno Dolano-Heitlingerio „Finansai be baimės: pelningo verslo įkūrimo ir valdymo gidas“
Verslo pagrindai: dr. Sherry L. Meinberg „Recesija baigėsi! Ne nesąmoningos strategijos ir patarimai jauniems mokytojams“
Vadyba ir lyderystė: Larry Robertsono „Tyčinė pertrauka: verslumas ir jo vaidmuo žmonijos pažangai“
Motyvacija: Michele R. Wright „Brangūs sėkmės ieškotojai: išskirtinės moters išmintis“
Asmeniniai finansai: Marios Gonzalez ir Grahamo Byrono „Rūpestingas investuotojas: kaip ramus protas jums gali suteikti vidinę ramybę ir finansinį saugumą“
IT verslas: Paulos Wynne „Sėkmingos interneto svetainės sukūrimas: paprasti žingsniai sėkmingos virtualiosios erdvės link“
Leidybos verslas: Veronicos G. Sardegnos ir Joanne M. Slutsky „Patyręs verslo rašytojas: ESL/EFL vadovas“
2011 m. pasauliniai verslo bestseleriai
Spencerio Johnsono ir Kennetho Blanchardo „Kas paėmė mano sūrį? Įspūdingas būdas susidoroti su pokyčiais darbe ir gyvenime“
Malcolmo Gladwello „Virsmo taškas: kaip maži dalykai gali padaryti didelius skirtumus“
Roberto B. Cialdini „Įtaka: įtikinėjimo psichologija“
Tomo Ratho ir Stepheno R. Covey „7 efektyviai veikiančių žmonių įpročiai“
Jimo Collinso „Nuo gero prie puikaus: kodėl kai kurios kompanijos daro šuolį… o kitos ne“
Davido Alleno „Atlikti darbus: produktyvumo be streso menas“
Roberto Greene’o „48 galios įstatymai“
Malcolmo Gladwello „Mirksnis: gebėjimas mąstyti nemąstant“
Patricko Lencioni „Penkios komandos disfunkcijos (sutrikimai): vadovavimo pasakėčia“
|
Komentarai
Kategorijos
Daugiausia komentuojami
- Prostitucija: pramoga ar būdas užsidirbti?
- Pažintis dirbant Palangos bare lėmė verslo sėkmę
- Geidžiamiausių verslininkų indeksas
- Kaip gimė „Coca-Cola“ pavadinimas?
- Egzotinių kiaušinių verslas
- Laimi ne stipriausi ir ne protingiausi, o tie, kurie prisitaiko prie naujovių
- Malonaus skonio beieškant: kada kava skani tik su cukrumi?
- Nuostabios darbo sąlygos Silicio Slėnyje
- Didžiausios verslo aferos
- Kaip atskirti originalius kvepalus nuo klastotės?